Banka Kredisi Dosya Parası İade

yorumsuz
57 okunma

Banka Kredisi Dosya Parası İade

Günümüzde bankalar İhtiyaç kredisi, Taşıt kredisi, Konut kredisi gibi kredi seçenekleri sunarak tüketicilerin para ihtiyacını karşılamaya yönelik imkanlar sağlıyor.

Günümüzde kredi seçeneklerinin fazla olması ve çeşitliliğin verdiği karışıklıklar sonucu tüketici ile banka arasında maddi anlaşmazlıklar ortaya çıkıyor. Banka bireysel müşteri temsilcileri tarafından tüketiciye kredi prosedürleri ve sözleşme içeriğinde bulunan birçok detay anlatılmış olsa da tüketicinin kredi kullanma konusunda bilinçsiz olması veya daha önce kredi kullanmamış olması tüketiciye kullandırılan kredi içerisinde belirli miktarlarda alınan kesintinin tüketici açısından mağduriyet yaratmasına engel olamıyor.

Dosya Masrafı İadesi İzlenecek Yol Nedir?

Yukarıda bahsedilen sorunlardan başlıcalarından biriside Dosya Parası adı altında yapılan kesintidir. Kredi kullandırma aşamasında bankanın bizlerden aldığı kredinin binde beş’i olarak kabul ettiğimiz tutar olarak tanımlayabiliriz. Vade, faiz oranı, faiz tutarı, BSMV gibi birçok banka terimi arasında kullanılan ve genellikle en son işlemler bittikten sonra hesabımıza yatırılan para içerisinden kesilen ücretin iadesi için yapılacak işlemleri açıklamadan önce 2 önemli hususa dikkat çekmek istiyorum;

Mutlaka dosya masrafı iadesi İçin ilk önce Kredi kullandığınız banka ile iletişime geçilmelidir. Bunun nedeni diğer kurumlara yazılan yazıların gereksiz yazışma ve bilginin gerekli mercii’ne ulaşmasını yavaşlatmamak ve aksilik yaşamamaktır.

2014 yılı itibari ile hukuken kabul edilen duruma göre; 2014 yılı öncesi tüm dosya masrafı kesintilerinin tamamını Tüketici Mahkemesi’ne başvurarak 2014 yılı sonraki kesintileri ise binde beş’ten fazla olan kısmını Tüketici Hakem Heyetine başvurarak talep edebilirsiniz.

Banka İle İrtibata Geçmek

Öncelikle bankadan tarafımıza verilen veya İnternet bankacılık hesabınızdan indirdiğiniz sözleşme aslını kontrol ederek kesilen dosya masrafı tutarını tespit ediyoruz. Tüm bilgileri tespit ettikten sonra kredi alınan banka şubesine dosya masrafı iadesi içerikli dilekçe yazarak imzalıyoruz. Dilekçemizde hangi kuruma verileceği, kredi ve hesap numarası, kesilen tutar, T.C kimlik numarası, diğer gerekli bilgiler ve ıslak imzalı olmalıdır.

Dilekçemiz ekinde bulunan kimlik fotokopisi ve sözleşme sureti ile kredi kullandığımız banka şubesine giderek iade ile ilgili Müşteri temsilcisi veya muhasebe servisine teslim ediyoruz. Bazı bankalarda hukuk birimi bulunabilir varsa hukuk birimine götürüp teslimde edebiliriz. Bankadan yazılı olarak cevap Dilekçeler Kanununa göre 15 gün olan yasal süre içerisinde gelmelidir.

Tüketici Hakem Heyeti’ne Başvuru

Banka şubesinden herhangi olumsuz cevap gelmesi veya cevap verilmemesi halinde yapılacak işlem Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurmaktır. Banka ile iletişime geçerken verdiğimiz evrakları aynı şekilde il merkezinde oturanlar genellikle valilik binalarında bulunan hakem heyetine; İlçelerde bulunanlar ise kaymakamlık binalarındaki hakem heyetlerine evraklarını fiziken teslim edebilirler. Ayrıca E-Devlet uygulaması entegre sistemi ile taranan evraklar internet üzerinden de başvuruda kullanılabilir. Başvuru süreci ve sonrası

Başvuru sonrası banka sizle iletişime geçer ve sorunu çözme konusunda hukuki yola başvurmadan Dosya Parası iadesini bizzat tarafınıza yapar. Genellikle Kanuni sınırlar içerisinde hakem kararı ile ücret iadesi kararı verilir ve tarafınıza karar tebligatı gönderilir. Kararı aleyhine olan banka şubesi avukatı ile kendisini temsil ettirir ve süreç bu şekilde mahkemeye intikal eder.

Hukuki olarak dava dilekçesi gönderir ve aleyhinize adresinize en yakın tüketici mahkemesinde hakem heyeti kararının iptali davası ödemenin tedbiren durdurulması talepli olarak açılır. Gelen tebligatlar takip edilerek davalı sıfatı ile savunma ve beyan dilekçeleri verilerek davanın red olmasını sağlayabilir ve ücretin tarafınıza ödenmesini dava kesinleştikten sonra alabilirsiniz.

Günümüzde Durum

Son yıllarda Dosya Masrafı iadeleri banka şubelerince ve Yargıtay kararları ile tüketiciler lehine kararlar alındığından dolayı genellikle kesinti olarak yapılmıyor. İlerleyen günlerde bankalar var olduğu sürece İsimleri ve türleri değişse de kesintiler ve masraflar alınmaya devam edecektir.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , ,
Eklenme Tarihi: 22 Ocak 2018

Konu hakkında yorumunuzu yazın