65 Yaş Aylığı Nasıl Alınır?

BANKALAR 31 Mayıs 2017 - 00:56
172 okunma

Sosyal teminatı olmayan ve ekonomik hali yetersiz 65 yaş üstü vatandaşlara devlet yaşlılık maaşı veriyor. 65 yaş aylığı kimlere bağlanır? Müracaat şartları neler? Ne kadar ödenir? İşte merak edilen bütün soruların cevabını yazımızda bulabirsiniz….

EŞİ VE KENDİ GELİRİ
65 yaş ve üstü, herhangi bir sosyal teminatı olmayan kişilere yaşlılık aylığı bağlanıyor. Geçen aylarda çıkan kanun ile yaşlılık maaşı almanın yolu kolaylaştırıldı. Yaşlılık maaşı almaya aday olan birey bundan önce ailesiyle birlikte değerlendiriliyordu. Yeni kanun ile artık bireyler çocuklarıyla birlikte değil yalnızca kendisi ve varsa eşi ile değerlendirilecek.

KİMLER BAŞVURABİLİR?
a. 65 yaşını doldurmuş olan,

b. Sosyal Güvenlik Kurumundan (SSK, Emekli Sandığı, Bağkur) gelir ve aylık hakkından yararlanmayan,

c. Sosyal Güvenlik Kurumu’na prim ödemeyen,

d. Muhtaçlık sınırından az geliri (2017 itibarıyla 423 TL ) olan ve bu hali valiliklerce ya da aymakamlıklarca saptanan kişiler 65 yaş aylığı almak amaçlı müracaat yapabilir.

NE KADAR ÖDENİR?
Aylık bağlama işlemleri, defterdarlıklar /mal müdürlükleri aracılığıyla bütün belgelerin eksiksiz olarak ulaşmasıyla ve geliş sırasına konularak yapılıyor.
İlk ödeme, rastgele bir Ziraat Bankası şubesi aracılığıyla daha sonraki ödemeler ise rastgele bir PTT şubesi aracılığıyla yapılır.
Aylıklar Mart, Haziran, Eylül, Aralık olmak üzere üçer aylık dönemlerde ödeniyor. Üç ayda bir ödenen bu aylık 2017 itibarıyla 705 TL ( aylık 235 TL ) olarak yapılacak.

BAŞVURU ŞARTLARI

  • İnsanlar öncelikle kaymakamlık ya da valiliklere ilişkili defterdarlık ya da mal müdürlüklerinden müracaat evrakı alacak.
  • İl ya da ilçe idare kurulu aracılığıyla verilen muhtaçlık kararı belgeleri alacak.
  • Edinilen belgeler Sosyal Güvenlik Kurumu ( SGK )-Primsiz Ödemeler Genel Müdürlüğü’ne teslim edilecek.
  • SGK edinilen belgeleri inceleyecek ve yaşlılık maaşı alıp almayacağınıza hüküm verecek.
  • 65 yaş aylığı için müracaatı yakını aracılığıyla (vasi) yapılması için mahkemeden ‘vasi’lik kararı alınacak.

DİKKAT!
1. Başvurunuzun hizmet alanında olup olmadığına
2. Başvurunuz aylık işleminin ( aylık türünün) doğru olduğuna
3. Bütün dokümanların eksiksiz olarak doldurulduğuna,
4. Dokümanların alakalı yerlere onaylatılarak alındığına,
5. Başvurunuzun alakalı Mal müdürlüğüne/ Defterdarlığa teslim edildiğine dikkat edin!

 

Yorumlar

Henüz hiç yorum yapılmamış.

İlginizi Çekebilir
Ziraat Bankası EFT Saatleri

Ziraat Bankası EFT Saatleri

Nisan 16, 2017
249 okunma
Anadolu Bank Swift Kodu Kaç?

Anadolu Bank Swift Kodu Kaç?

Nisan 15, 2017
215 okunma
Anadolu Bank EFT Saatleri

Anadolu Bank EFT Saatleri

Nisan 15, 2017
215 okunma
Akbank Axess Kredi Kartı Başvurusu Yapma

Akbank Axess Kredi Kartı Başvurusu Yapma

Nisan 15, 2017
245 okunma
EFT Nedir? Nasıl Yapılır?

EFT Nedir? Nasıl Yapılır?

Mart 13, 2017
301 okunma
QNB Finansbank Saat Kaçta Açılıyor?

QNB Finansbank Saat Kaçta Açılıyor?

Mart 13, 2017
305 okunma